Co myślę o szkole średniej?

Hejka!
Wakacyjny czas się już zaczął, długo wyczekiwany zapewne przez 95% wszystkich uczniów, ale jednak ja wciąż piszę o szkole - dlaczego? Żeby nie zapomnieć, czemu nienawidzę liceum!
Nie no żartuję nie jest tak źle. Post piszę, dlatego, że duża część osób po wakacjach na pewno wybierze się do szkoły średniej. Chcę zaznaczyć, że wypowiadam się tylko na temat liceum, w technikum nie byłam, wypowiedzieć się nie mogę. No, więc zaczynamy.




Jak szłam do liceum to bałam się, że nie dam rady. Do gimnazjum uczęszczałam w sumie najgorszego w swoim mieście i wyszłam ze średnią 5,33. I każdy mówi, że każdy, kto ma pasek w gimnazjum to na pewno nie będzie miał w szkle średniej. No, więc ja przestraszona wchodzę do liceum, pierwsze dni to GDZIE JA MAM TERAZ LEKCJE?! Tak w tajemnicy wam powiem, że dalej jak ktoś mi powie, że mamy lekcje w budynku S to idę do N – rok czasu to dla mnie za mało. :D
W liceum ludzie są bardziej ogarnięci niż w gimnazjum, nie jesteście tak zwarci jak w gimnazjum. Klasa wcale nie oznacza, że jesteście już razem tak jak wcześniej. Ludzie bardziej pochłonięci są nauką… no, ale bez przesady imprezowiczów w klasie też posiadam!


A jak z nauką? Różnie bywa. Pierwszy rok to kontynuacja gimnazjum, więc dużo się wypowiedzieć nie mogę, ale mogę obiecać, że znajdziecie nauczycieli, którzy uczą z pasji i czegoś się nauczycie, ale też znajdziecie, u których niczego się nie nauczycie. Jak wyszłam na koniec roku? Na średnią 5,3. Czy jestem z siebie dumna? No nie. Mogło być lepiej, ale w tym roku zrobiłam coś, czego nigdy nie robiłam – nie odpuściłam pierwszego semestru. I bierzcie przykład ze mnie! Bo to najlepsze, co możecie zrobić. Nauczyciele naprawdę biorą bardzo, ale to bardzo pod uwagę pierwszy semestr.


Teraz są wakacje, ale czy to oznacza dwumiesięczny odpoczynek od szkoły? Niestety nie, jeśli chcę zdać dobrze maturę i nie zawalić pierwszego semestru muszę w wakacje się ostro uczyć, więc w liceum po trochę rezygnujemy z wakacji, ale nie martwcie się, jeśli ktoś chce mieć tylko wykształcenie średnie albo bardzo szybko przyswaja nową wiedzę to nie ma żadnego problemu! J

Ale jak w sumie oceniam liceum?

Liceum to szkoła jak żadna inna. Każdy mówi, że trzeba się uczyć… NO, ALE CZY NIE TRZEBA SIĘ UCZYC W PODSTAWÓWCE CZY GIMNAZJUM? W każdej szkole trzeba się uczyć, a liceum zazwyczaj kończy się maturą, więc po prostu nauczyciele nią straszą i to już od pierwszego miesiąca nauki. Na pewno gimnazjum będę najlepiej wspominać, bo było śmiesznie i jako klasa byliśmy najlepiej zorganizowani, w liceum tego nie ma, ale no cóż stajemy się po prostu starsi! J


Życzę wszystkim udanych wakacji! Jakieś plany? Marzenia? Piszcie śmiało w komentarzu :) 
Zapraszam na: 
INSTAGRAM - x3nemezisx3
SNAPCHAT - x3nemezisx3 

Udostępnij ten post

21 komentarzy :

  1. Nominuję Cię do Liebster Blog Award! Więcej na ten temat na moim blogu: http://werciacodziennie.blogspot.com/ !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w tym roku skończyłam liceum, więc jestem od Ciebie odrobinę starsza...
    Ja liceum mimo, że nie miałam zgranej klasy, wspominam bardzo dobrze.
    Nauki było sporo, w pierwszej klasie kiedy miałam jeszcze wszystkie przedmioty to płakałam nie raz i mówiłam, że już nie mam siły. Niestety ale moje liceum, do którego chodziłam zobowiązywało do tego żeby się uczyć.
    Co myślę teraz po maturze? Że tak naprawdę maturę nie jest aż tak ciężko zdać. Ale co najważniejsze?? Że z wielką chęcią, mimo tego, że było ciężko to powtórzyłabym chociaż ten ostatni rok.
    Powodzenia przez te dwa latka jeszcze!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://adellaidee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo odczułam przeskok między gimnazjum a liceum :)... Co prawda dopiero skonczylam 1 klase, ale w te wakacje bede sie uczyc (olimpiada..)
    xoxo
    riveraine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie skończyłam pierwszą klasę liceum i jestem bardzo zadowolona :) Oczywiście że trzeba się uczyć, myślę jednak, że presja związana z dużym natłokiem obowiązków robi z nas ludzi bardziej zorganizowanych i przygotowuje do tego, co będzie potem ;) Dużym wsparciem są też znajomi. Atmosfery nie da się podrobić. Oczywiście nie ma samych plusów, ale na pewno znajduję ich więcej, niż minusów. ;)
    http://worldofloverance.blogspot.com/ -> zapraszam, w ostatnim poście trochę o wakacyjnych planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym roku ide do liceum i nei ukrywam to teraz moja największa obawa. Mam nadzieję że to tylko wszystko tak strasznie wygląda.
    pozdrowionka, bardzo pomocny post!
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać! Ucz się systematycznie i nie będzie żadnego problemu. Jeśli złapiesz jakiegoś doła to przypomnij sobie, że coraz bliżej do wakacji! :)

      Usuń
  6. Mam za sobą pierwszy rok w liceum i nie jest aż tak strasznie, jak myślałam haha :D

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  7. Sama idę za kilka miesięcy do liceum, również an koniec gimnazjum miałam podobną średnią do twojej, może uda mi się wyjść z taką średnią jak ty w liceum.
    Mimo wszystko mam nadzieję, że moja klasa będzie bardziej zwarta niż ta w gimnazjum..
    http://kamilamizera.blogspot.com/2016/05/huarache.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja na razie jestem jeszcze w gimnazjum.
    Moja szkoła jest połączona z liceum. Mamy część tych samych nauczycieli, wszyscy są bardzo wymagający.
    Ale wydaje mi się, że dzięki temu będziemy mi łatwiej w liceum, bo jestem już przyzwyczajona do surowych sposobów nauczania i dużej ilości nauki.
    W każdym razie ja na wakacjach nie mam zamiaru nawet dotykać książek, po całym tym roku szkolnym mam dość.
    Gratuluję wysokiej średniej!
    x-lauraxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. W tym roku skończyłam liceum i hmmm... pierwszą klasę wspominam dobrze, pomimo, że była takim przeciwieństwem gimnazjum, w którym się nic nie robiło (przynajmniej u mnie :D). Kolejne lata, płacz, nerwy, zagrożenia, ale też super ludzie i wspomnienia. Czas przed maturą - wszyscy się wspieraliśmy nawzajem, co nas bardzo zjednoczyło. Myślę, że dobrze będę wspominać tylko moich znajomych z tej
    szkoły i kilku nauczycieli. Reszta m.in poziom, który miał być wysoki, pozostawia wiele do życzenia. :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja chodze do technikum i jest dokładnie tak jak mówisz, choć pierwsza klasa daje niezłego kopa i motywuję, Jedni nauczyciele uczą z pasją a niektórzy to szkoda gadac.. ja cieszę się,że jestem na tym co mnie interesuję! I tak powinno wybierać się szkołe :)
    jasnowlosapisze.blogspot.com ovserwuje

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ide teraz do 2 gimnazjum wiec jeszcze nie jest tak zle :)

    Kala-kaala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja obecnie uczę się w szkole policealnej, więc mam szkołę średnią za sobą. Chodziłam do liceum i nie jestem z tego powodu jakoś specjalnie zadowolona. Gdybym miała możliwość poszłabym na studia, ale niestety nie mam - nie każdy ma jednak tak dobrze, jak mogłoby się wydawać. Studia kosztują, a niektórych zwyczajnie na nie nie stać :) także..również życzę udanych wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja ide teraz do 2LO na profil ktory mnie bardzo interesuje:)

    Zapraszam do siebie,
    http://oliwiagajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak bym mieszkała w Polsce to na 100% bym szła do liceum :)

    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak szczerze to czytając tego posta przestraszyłam się. Mam średnią 3.9 i musze się za siebie wziąść. Nie może tak być.
    zabijamwciszy.blogspot.comi

    OdpowiedzUsuń
  16. sliczne zdjecia, ja tez niedługo nad morze *-*
    Na razie nie myślę o szkole ponadgimnazjalnej, czeka mnie na razie 3 klasa gim.

    http://k-kkasia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też lepiej będę wspominać gimnazjum :) teraz czeka mnie 3 klasa technikum już.. :(

    OdpowiedzUsuń

♥Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♥ Za każdy komentarz serdecznie dziękuję
♥ Koniecznie zostaw w poście link do Twojego bloga na 100% wejdę
♥ Dziękuję za wszystko

Jessica Januszkiewicz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka